22 jan. 2009

Fotoutmaning, del 1

Som ni säkert redan lagt märke till finns ibland nr - och ett ord/mening, detta är för att jag har gått med i 2009 års fotoutmaning 365 (se länk till höger). Att fotografera 365 bilder under året på givna tema.
Många väljer att visa en bild om dagen men här blir det att jag ibland visar något enstaka tema och sedan då andan faller på och jag varit ute och fotograferat mycket kommer en hel rad med bilder.

nr 27 - svart och vit

Här är det ingen diskriminering, både svarta och vita äter vid samma bord.

nr 236 - polkagris

Numera har jag byt ut allt glitter i grannen mot polkagris stavar. Tack och lov är de plast på den - går ju att återanvända år från år...

nr 25 - Läskedryck

Min man är väldigt svag för denna typ, dock skall den var svagare.

nr 126- Graffiti


Blir man ett spöke eller ängel när man dör?

nr 11 - Ängelar eller Djävlar
Nja, inte helt bra detta men om ni kissar och känner ängeln inom er, så blir det i plural!


Nr 234 - Plats för bön

Denna figur finner ni i Hässleholm.

nr 296 - stavfel

Om ni undrar har jag lite "dysleksi" så ibland är det faktiskt inte meningen att det skall bli så tokigt som det blir.

Jag har bestämt mig för att göra alla 365 teman men vet redan nu att mot slutet kommer det att bli jobbit, så alla ni 365:are jag hoppas på inspiration och tips från er. Snälla ni ge mig både ris och ros på bilderna - jag vill kunna utvecklas som fotograf/människa.