12 jan. 2009

Blomsterböcker

Några av mina blomsterböcker


Våra giftiga växter - är de farliga? av Karl Rodhe

Står att läsa om påskliljan; Sugning på eller förtäring av växtdelar kan ge magbesvär. Åtgärd - dryck, kräkning, medicinskt kol.

Flowering plants of the world av V.H. Heywood
. Intressant att slå i och se olika växtfamiljer och deras utbredning även världen. Står även nämnt de vanligaste växterna i dess olika familjer och vilken ekonomisk betydelse dessa har, allt från gröda till prydnad.

">
Ja tyvärr kan jag inte ge er titel eller författar, då jag inte läser hindi/sanskrit, men det finns bilder och latinska namn på vårt alfabet. Jag använde denna bok då jag gjorde mitt ex-jobb i Indien och fick då översatt de sidor som jag behövde.

Sist ut är denna bok. Jag har varit med med några bilder, dock valdes det att inte användas då boken trycktes men dom finns på Botan i Lund.


Titta vad som dök upp till mig;


Tack, det är den andra jag får från henne, roligt! Nu är det ju lite så att man skall länka och skicka vidare.

Veronica med bloggen Mitt liv i Toscana
Inte för att du ännu är mamma men du bär på alla äggen så vem vet... jag gillar din blogg och man få perspektiv på livet att läsa där det ännu inte är barn. (Du behöver inte länka vidare om du tycker det känns konstigt att det står mammma...)