28 jan. 2009

Barnens vardag

Snälla ni - kommentera mina bilder - jag vill bli en bättre fotograf. Både ris och ros är välkommet!

nr 62 - Dator

Hur ofta har ni haft datorn som barnvakt? Nja, barnvakt är väl fel att säga men visst sysselsätter sig barnen själva en stund. Här gäller inte uppkoppling utan väl valda spel som Kalle kunskap, Josefine, Fösta klass med Nalle Phu och på skärmen för min snart treåring börjar Ludde.
Vilka spel har ni- till er, era barn?


nr 58 - Myntapparat

Mina barn får spara sin veckopeng i sina spargrisar från IKEA. När vi skulle sätta in pengarna på banken - mötes vi av en högst otrevlig person som total nonchalerade mina barn - de var ju de som skulle sätta in pengarna - deras blivande kunder.
Jag blev arg och skrev ett mail till banken om vad jag tyckte. Tänka sig det dök upp en ursäkt från mannen i fråga och tre biobiljetter. Ibland hjälper det att säga ifrån.
Hur mycket ger man barnen i veckopeng?


nr 267 - Skola


nr 1 - Ett hundra (visas igen)

Räkneram - eller miniräknare?