10 mars 2009

Tisdag är temat idag!

Vad är en tisdag för mig?
Tisdag en dag i veckan - nå vad händer en tisdag som gör att det löiksom är tisdag?

Förr spelade jag alltid basket både tisdag och torsdag men jag är ju inte 19 längre, vad gör jag då.
Lagar mat, kör bil allt det där vanliga. Givitvis sitter jag med min datror - det är ju mitt jobb. Men vad är då speciellt med tisdagen?
Aha!!
Vi lånar faktiskt in barnvakt till barnen så att jag och min man kan gå ut och promenara tillsammans. Men hur fotar man att jag går med min man....
Tack snälla Tisdagstema - för nu har jag lärt mig att använda tidsutlösare och stativ.

nr 224 - Partner


nr 77 - Växel


nr 65 - Matlagning


nr 62 - Dator, B


Ser du i sista bilden, färgerna börjar tränga in. Jag älskar att jobba med färgkontraster som var fototiss denna vecka, titta HÄR .
Så jag tänkte bjuda lite på mitt jobb på datorn för tillfället.
Ni som läste inlägget igår kan jag säga att idag hade den lilla, Lila ballerinan svårt att bestäma färg på kläderna...









Grön är skönt så det får bli den. Hur är din Tisdag?
Ps. Den som undrar varför det finns nummer ovan bilderna kan jag berätta att jag är med i en fotoutmaning, 365. (Länk finns till höger). Ni är välkomna med kritik på bilderna.