10 dec. 2009

Torsdags reflexion v.50 Laganda

Laganda
- är det när ett lag andas med en och samma munn eller har det kankse något att göra att man håller ihop som ett lag?

Laganda är när ett gäng håller ihop stenhårt, och släpper inte in några andra, det är bara eliten som skall vara med, avbytaran skall bara användas om en spelar råkar slå sig eller bli utfaulade - inte skall man byta om man är trött eller så, nej det gäller bara att kämpa på för laget, dom där som sitter på bänken kan ju behövas i nästa match om jag skulle stuka mina fanatsiska fina fingar.
Ååå laganda är ju att alla andra och inte jag som är bäst i laget springer och fyller på min vattenflaska, hämtar bollen när den rullar iväg och mer eller mindre torkar mig med handduken då jag duchat - klart att det blir en härlig laganda...
Man berömer inte varandra, man tränger sig före i kön när man skall skjuta bollar, för hon den där klara ju det ändå inte, man hälsar inte på varandra och farmförallt säger man inte välkommen till nästa träning utan självklart blir det en bra laganda bara eliten är duktig och gör sitt!

Det gäller att ställa upp för laget, så denna veckan har jag fyllt vattenflaskor, suttit på bänken och hämtat bollar!

MEN nu tänker jag lägga det där laget bakom mig, önskar alla där lycka till och någon gång kankse dom hittar den ÄKTA lagandan.
Min vecka har inte varit alls tokigt för övrigt - precis som Sinneskatten har jag kommit in på Digital bildbehandling i Jönköping så det blir lite läsande i vår.
Har varit och julbadat på badhuset med mina ungar och alla blev torra bakom öronen, halva huset har blivit städat och en del av julsakerna är uppe. Nu kommer lucia smygande och jag skall släppa det där med "laganda", fast först måste jag bara säga;

... att nu börjar jag bli hungrig och då ser jag på Laganda som något helt annat Laga And!
Ha en skön vecka och hoppas verkligen den äkta lagandan finns där du är denna veckan.

Torsdags reflection