27 mars 2009

Tur till landet, del 1 - Hästar i fredagens färger!

Fredagsfärgen denna veckan - Brun och svart!
Hästarna tänkte jag, fjordhästarna, med dess täckning, ljusbruna och en strimma svart i både mann och svans.

Eftersom jag även deltar i fotoutmaningen att fota 365 bilder på 365 tema under året, passar jag på att få med några av dessa då hästaran uppvisar så himla många. Jag deltar i 365 utmaningen för att utvecklas som fotograf och ber er vänligen att kommentera mina bilder så jag kan utvecklas.


Vi kom fram sent, jag och min äldsta dotter och stupade i säng.
Hon bestämde sig för att inte jag skulle få sova - hon pratade i sömmen hela natten och 6 på morgonen blev jag väckt. Sur och vresig var jag.
Men vilken morgon!
Kameran i högsta hugg och ut i det underbar vädret.

Titta vem som tittade fram.


nr 55 - Kortklippt

Om man tävlar coh rider med denna hästrasen klipper man den på ett speciellt sätt och lämnar kvar en "sadel och benvärmare".

nr 161 - Det är lördag morgon
- Alla var inte lika morgonpigga.


nr 162- Hoppa, studsa, hoppa över


nr 108 - Till Salu!

Min kusin föder upp hästarna och en del säljs.

Lite längre fram vaknade hela familjen och även min dotter fick uppleva hästarna på nära håll.

nr 163- Dagens barn

Det är inte all barn idag som uppleva en riktig bondgård. Mina har tur som har det inom släkten.

nr 346 - Ledighet & Semester





Måste bara få visa vilken underbar morgon jag vaknade till,
nr 347- Dimma


Vilken början på en härlig lördag!
Önskar er en god fortsättning på den.
Tack för att ni tittade in.