25 mars 2009

Lek med bokstäver

Hittade den här ordleken hos Ulrika tänker högt . Så klart måste även jag testa detta så att ni alla får lära känna mig bättre :).

Instruktion: Googla ditt namn plus “är” inom citationstecken. Kopiera de fem första träffarna där meningarna innehåller “XXX är….” och lägg in dem på din blogg.

Googlade MARIA är...??? Och hamnade här, där en annan Maria redan gjort det.
http://jagblommar.blogspot.com/2009/03/maria-ar.html

Maria är det rekord på bloggen? (Rekord i vad, besökare, svamligheter, kommentarer...God knows!)
Maria är en ängel sänd från ovan (hoppas att någon kan se mig som det ibland)
Maria är min! Bara min! (hoppas att det är rätt person som utropar det!)
Maria är en lat mamma (ibland så...)
Maria är bäst


Så jag provade Maria Berg istället;

Maria Berg är inte uppkopplad. ----- Men hur kan du då läsa detta???
Maria Berg. Maria är en positiv och uppskattad vän, dock lite av en arbetsnarkoman. ---- Är jag?

Maria är utbildad Ridinstruktör på Islandshäst, C-tränare och nationelldomare. ------Hahahah jag rida???

Hon är jättesnäll och bäst! ---- Denna stämmer helt klart!
Besökarna till ungdomscaféet på onsdagskvällar har strukturerats om sedan Maria Berg började sin tjänst i kommunen --- givitvis kommer det fler och fler eller vad tor du?

Maria Berg är SSF:s representant i ”alla olika alla lika". ---- Någon som vet vad SSF står för?
------------------------------------------------------------------------


DIN BOKSTAV - som min barn skulle sagt.

Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn. Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord eller ljug!
Du får inte skriva samma svar två gånger.


1. Vad heter du? Maria

2. Ett ord på fyra bokstäver? Myra - Har vi i vår tvättstuga

3. Flicknamn? Maja - läser för dottern, Lasse Majas detektivbyrå.

4. Pojknamn? Mathias - Var jag kär i på mellanstadiet.

5. Yrke? Mjölnare - Yrke min farfar hade.

6. Färg? Metallblå - Är en skallbagge som äter upp bladen på Alen

7. Klädesplagg? Mysbyxor - Skönt att sitta och blogga i.

8. Mat? Majs - äter alla i familjen.

9. Sak i badrummet? Mögel...

10. Plats/stad? Malmö var jag och lämnade in kameran för att få bort sensor smuts.

11. Orsak att vara sen? Mjöldagg ( på sina rosor..)

12. Något man skriker? Mö Mad!!!! (Mycket Mat på skånska)

13. Film? ??? Kan ni?

14. Något man dricker? Mjölk - Alltid!

15. Band? Motor head - Inget jag lyssnar på men det börjar på M.

16. Djur? Mask -är bra att ha i trädgården

17. Gatunamn? Minneslunden - Tänker på min svärmor

18. Bil? Masta, vet inte ens hur den ser ut...

19. Sång? Myror i brallan...

20. Aktivitet med mer än en deltagare? Marataon...fast det kan man ju göra själv....
Motorkross ... fast det gör man ju också själv om det inte finns tandem....

Vill du prova något av dessa?
Lycka till.
Berättade gärna för mig så kommer jag ock läser.

-------------------------------------------------------------------------------------------

Vill även tacka Segsliten för ytterligare en Awvard - skickar den vidare till alla ni kära som läser min blogg.