24 mars 2009

Boken - Abborrens ränder

Tisdagstema denna vecka är, PLATT.
Vad kan var mer platt än en bok?
Men tänk vilket djup den kan ge trotsa att den är platt...
Följ med in i denna bokens värld.



nr 287 - Trött eller Sovande


nr 203 - Barnvisa, barnsång
" En kulle natt, natt, natt min båt jag styrde.... en fisk jag såg, och det var du!"
Fick ett tips av LottaM Sångtext:
Fisken i sjön sover nog nu här sitter vi jag och min bror ...(Macken)

nr 295 - Sångtext
"Jag går å fiskar", " ... fiskaran i havet, fåglarna i skyn...

nr 123 - Fiska


nr 248 - Försvinn regn, försvinn!


nr 249 - Regnbåge


I boken får du också reda på varför du inte skall ha en randig pyamas på dig om du vill få en godnatt puss av ditt barn. Hoppas denna lilla bok inte föll platt utan hamnade i god jord och började gro hos er. Låna gärna på biblioteket.