28 jan. 2011

Mina första låtar

China gril med David Bowie.
Oj oj oj vad sensuell den var, första gången jag fick se MTV och oj oj vad pinsamt då pappa också satt i TV soffan!


Om ni har en minut över goggla bilder på David Bowie - helt otroligt hur många utseende han har/har haft!

Den andra favoriten var och är, Chis de Burgh. Men vilken låt skall jag välja. Min sister översatten "Spanish Train" där Gud sitter och spelar poker med djävulen på ett tag - häftigt, men även hos Chis var det lite sensuellt inblandat då jag förstod vad "Patrica the Striper" handlade om.
Fast nog går minnena tillbaka till den välkända "Lady in red". Killen jag dansade med på det party, minns jag ännu och dessutom har jag kvar godispåsen från det tillfället... jag gick i 9:an och inte var det igår inte.


Har valt denna då man ser honom själv och förmodlingen känner ni till låten redan. Trummorna/pukor? var inte med i orginal låten - men jag känner fortfarande doften av killen jag dansade med. Har du ett minne till den låten?


Kafferasten Musik fredag, med temat "Tillbaka till våra rötter, då allting började"