23 juli 2009

Moln - Helhet och detalj

Det är inte lätt att välja bilder. Framför dig har du en bildserie och du skall välja ut några som dels är bra kort men också har ett syfte. Här har jag valt 4 bilder ur serien "På väg" och förklarat varför jag valt dem.



Fredagsfoto- Moln
Helt klart den bästa Moln bilden på den serie jag tog kallad "På väg" men där blir inga intressanta detaljer att plocka ut då bilden är mycket ren, så en annan bild ur den serien är denna.


Bilden i sig är inte välkomponerad enligt mig MEN där finns en kul detalj att plocka ut.


Nu vet ni var jag varit och kört i sommar.


Helhet och detalj -På väg

Fast ska jag bara titta på temat "På väg" och inte ta ut en detaljbild hade valet fallit på denna.

Mitt val därför att har är man dels "Mitt på vägen" men man ser också den bilen man åker i och att man är "På väg".
Hur hade era val blivit? Besök gärna båda tema och se hur andra tänkt.