1 apr. 2009

Tur till landet, del 2 - Kor

Min kusin har en liten gård - båda jobbar "bort" men älskar sina djur.
Hennes man är Verkare (tor jag det heter)- vet ni vad det är?
Han åker runt från går till gård med sin speciella maskin på släpp och rengör/kilpper hoven på kor.

Deras son är i yngre tonåring och som alla andra tonåringar önskar han sig också en moppe, MEN inte alla andra tonåringar fick en Fjällko i present på sin 10-årsdag. Och nu har hans ko klavat.


nr 32 - Pojke


nr 175 - Look Alikes

Dom har även att på "vanliga kor" (ni som har kor rätta mig gärna, Tesa å....) som dom föder upp.

nr 60 - Meddelande

Alla kor har dessa "meddelande" i sina öron. Min man berättade att det var väldigt strängt att dessa lappar, märkning inte ens fick tas av vid exempelvis filminspelningar - vilket gör det svårt att ha med kor i "gammeldags filmer".

Nr 366 - Min pojkvän

Förutom att Lilja fick var med och mata och gossa med dem fick vi ser en kalv som endast var 2 timmar gammal "Bambi".





Ni hittade väl Aprilskämtet?