29 apr. 2009

Fin rummet

Fin rum. Har ni det i era hus?
När jag växte upp hade vi ett fin rum - där intogs alla släktmiddagar och element var inte på när man inte skulle var där och ut till resten av huset stängdes det med en dörr med mönstrat/frostat glas.

Namnet har jag behållet nu när jag har eget hus och rummet är fint MEN sedan finns där inga likheter. Inga stängda dörrar, snarare att vi slog upp väggen helt och barnen får fritt leka i detta rum.
Men lite har vi kvar den ena halvan av rummet finns följande;

nr 270 - Second Hand

Soffgruppen och bordet kom jag över i min favorit affär Emmaus Björkås för 1 300 kr!!! Den syns inte att det är Second Hand.

nr 141 - Hänger på väggen


nr 148 - Historisk

Denna gobeläng är inköpt från Emmaus för 100 kr och ramen på Loppis i Slöinge för 25 kr.
Har vikt den i kanterna och satt upp den med häftstift på baksidan den kan man inte tro...

nr 199 - Nostalgi

Fotogenlampa, jag har inte upplevt dess sken men minnet från ägaren var en man som fick fira sin hundraårsdag (jag var med ). Han bodde i ett torp med vedspis och utedass.

nr 180 - Mekanisk


nr 146 - Släktklenod

Min farmor hade denna i sitt föräldrahem.

nr 247 - Gammalmodig eller Snirklig


nr 284 - Silver eller Guld


Hur ser ert Finrum ut?