6 mars 2011

Tema52 - Kollektivt


(Bilden går att trycka på)

Jag var inne och kollade på
Wikipedia - den fria encyklopedin för ordet kollektivt. Jöses vad invecklat den förklaringen var därför bestämde jag mig för en enkel förklaring på ordet - att göra något gemensamt/tillsammans med många.

Mina barn hade vänner som sov över, de hade lite svårt för att bestämma vem som skulle sova i vems rum. Min fiffiga lösning var att alla skulle få sova på madrasser i vardagsrummet. Det blev bäddat - kollektivet tänkte jag och rusade efter kameran.
Barnen var dock snabbare, men eftersom jag har en helt underbart snäll och hjälpsam man ställde han upp och blev "kollektiv".

Hur hade denna bild kunnat bli bättre?
Både ris och ros är välkommet!

Ps. Fotoshop och jag har ännu inte blivit vänner (på facebook hihihihhi).



Förra veckans tema var hopp. Efter att ha läst era kommentarer och tittat på bilden håller jag med er fullt ut - mer luft i bilden.
Tycker dock fortfarande väldigt mycket om det varma ljuset i bilden, hennes hopp och blick, håret som virvlar runt (mig stör det inte att det är i ögat) och den rena bakgrunden. Det som jag saknar är KONTEXTEN.
Är du intresserad har jag lagt ut mer HOPP med just KONTEXT, tryck här!