20 mars 2011

Tema52 - Drömmar

Ja, tänk att få sitta på ett rosa moln och drömma sig bort. Men hur fotar man rosa drömmar? Tål att tänka på ett tag till, skall verkligen bli spännande att se vad ni andra har till detta tema. Finns även den andra sidan av drömmar, mardrömmar. Tänker främst på alla dessa miljoner människor i Japan, som i verkligheten genomgår en mardröm just nu - skänker dom både mina tankar och en slant.


Till detta Tema har jag valt en bild som är konkret, ser ju att det är ett öga men ändå är helheten abstrakt.





Två tidigare tema, kollektiv och vällust har fått mig att gå tillbaka och jobba lite mer med dessa bilder och resultatet har blivit följande.

Min tanke då jag bara använde mig av min man på 4 ställe var uttrycket, Me, I and myself Bilden var en lek både med PS men även en lek i tanken om att kunna var kollektiv med sig själv - abstrakt och inte alla delade denna tanke (helt OK). Valde därför att ta en bild med ett "kollektivt" kuddkrig istället. Kollektivt var det då alla skulle sova där!

Förra veckan var det Vällust och vinkeln på objektivet var vald lite konstigt då jag stod utanför en inhägnad och fotade genom nätet/gallret. För mycket störande i bilden och en anning oskarp, detta har jag försökt åtgärda genom att beskära, skärpa upp och lägga på lite mer "kornighet" - funkar detta bättre nu?