26 juni 2009

Blommig fredag - Pelargoner

Thank you for the host of Today´s flower! Go and look at some moreToday´s Flower nr 46
I choose to show this one even if it is in Swedish, the main thing is the photos - please have understanding with that and if you really want you can use the translation gadget on the right.

För ett tag sedan var jag på bloggträff/växtbytar dag och då passade vi trägårdstokiga på att besöka en Pelargon utställning på Flädgegårde.
Tänk vilka färger och former det finns!
Luta er tillbaka, titta och njut.


- Ääää, vad då, då bara vanliga Pelganoer i ett hav... men vänta om man titta nära så är dom nog inte så vanliga.





Det är ju inte bara blomman, har ni sett bladen!







Här är en del av gänget, Ormbunke, Jacob med mor, Mammi... alla på TB som tyvärr ligger nere, så jag länkar inte.
Det gäller att välja rätt! Vilken är RÄTT tycker du?



Bäst att titta lite närmre, nu när man har dessa hav att välja i.




Hittade Pelagon "Tetra...?" - den har jag hemma i min fönsterkarm. Fyrkantiga stammar nästan utan blad och så fick jag reda på att en lite stickling kostade 100 kr - jag kan ju bli rik på kuppen!

Blommig fredag

Fertilizer Friday