8 maj 2011

Tema52 - Lättja

Himmelskt vilken vår vi har vågar nästan kalla det sommar!

Tog Wikipedia till hjälp:

"Inom kristendomens moraltradition är lättja (Latin: Acedia) en av de sju dödssynderna. Lättja förklaras ofta som lathet, likgiltighet eller passivitet. Ordet Acedia är latin och kommer från grekiskan Akedia som betyder "frånvaro av att bry sig".

Jag väljer att använda översättningen av latinet - frånvaro av att bry sig. I min bild handlar det om att inte bry sig om vad omgivningen tänker utan njuta av livet, vädret och framför allt sitt barn!




Ps. Nu är jag laddat upp bilden och ser den ur annat ljus var den nog inte så bra, hon som ligger ner syns knappt - fotot förmedlar inte det jag kände när jag var på plats och tog det. Men med två barn som fyller år och släktkalas så får det var så denna gång.




Tack för kommentarer förra veckan. Bilden är från "Mimiland" hus är byggda i liten skala och just dessa har blivit slängda på tippen. Valde att leka/redigera dem extremt i datorn där av det vita i bilden för att få fram skräck ännu mer men det kanske blev lite fel så jag visar här orginalbilden å så får ni avgöra vilken ni föredrag.